KUNNIAJÄSENET

Einojuhani Rautavaara (1928–2016) on Helsingin kamarikuorolle läheinen säveltäjä, jonka teoksia on säännöllisesti ohjelmistossa. Radion kamarikuoro levytti 1990-luvulla Einojuhani Rautavaaran koko a cappella -kuorotuotannon Ondine-levymerkille, ja levyt ovat saaneet kansainvälistä huomiota. Kuoro on myös perustanut säveltäjän nimeä kantavan kuorosävellyskilpailun. Rautavaara valittiin syksyllä 2007 kuoron kunniajäseneksi.

Kuva: Ari Korkala / Music Finland

Säveltäjä Kimmo Hakola toimi vuosina 2005–2007 Helsingin kamarikuoron taiteellisena johtajana, auttaen Suomen ainoan ammattikamarikuoron kehittämisessä sen jälkeen, kun YLE oli lopettanut kuoron rahoituksen. Kuoro on myös kantaesittänyt kaikki Hakolan kuoroteokset. Kuoro valitsi hänet syksyllä 2007 kuoron kunniajäseneksi.

Kuva: Saara Vuorjoki / Music Finland